sarafina.reismee.nl

Awesome Athene!

Kalispera Ollandía,

Groetjes uit Griekenland! Samen met mijn huisgenoten Sini en Isabel ben ik net een lang weekend in Athene geweest, het was echt ontzettend vet!! We hadden echt prachtig weer en er waren maar weinig toeristen dus we hebben volop kunnen genieten van het lekkere eten, de aardige mensen en bovenal natuurlijk alle prachtige historische bezienswaardigheden!

We kwamen 's avonds laat (rond half 12) aan en werden door de moeder en broer van het meisje van wie we een appartmentje huurden meteen met de auto rondgereden door de stad. Dit was behoorlijk hilarisch, omdat de zoon de Griekse eer hoog hield en er een sport van maakte om zo aggressief en gevaarlijk mogelijk te rijden (hij heeft maar zes keer getoeterd). Ze lieten ons, voordat ze ons naar het appartment brachten, alles zien wat belangrijk was, waaronder een klein, verstopt, restaurantje waar we meteen naartoe zijn gegaan om heerlijk te eten. En dat was zoooo lekker... en de wijn was zo goed!! Heerlijk na al die Hongaarse piswijnen hahaha.

De volgende dag scheen de zon volop en het was behoorlijk heet, de lucht was strak blauw dus het eerste wat we eigenlijk deden was naar de Acropolis lopen. Ik was bang dat de Acropolis/het Parthenon zou tegenvallen door de hoge verwachtingen die ik ervan had, maar dat was absoluut niet het geval! Het was zo indrukwekkend om allemaal een keer in het echt te mogen zien... echt een droom die uitkwam! Ook de Agora (en dan vooral de Tempel van Hepheastus) en het Acropolis museum waren erg interessant en mooi. Daar kwam nog eens bij dat dit allemaal gratis was voor studenten, dus dat was mooi meegenomen voor ons.

Athene zelf is nogal een lelijke stad, op Plaka, het oude stadscentrum, na dan. Het is daar heel gezellig maar uiteraard wel heel toeristisch: IEDEREEN moet wat van je of probeert je zijn/haar restaurant/winkel in te trekken ''Mijn naam is Janos, en ik werk voor een familierestaurant! Wait come back, where are you from??'' Het is grappig want dat konden ze dus niet goed zeggen omdat we uit 3 verschillende landen kwamen, waarbij Isi nogal huiverig was te zeggen dat ze uit Duitsland kwam. Geen reden toe, de Grieken zijn allemaal zo aardig en gastvrij! Nogal een contrast met Boedapest hoor... In ieder geval, die drukte, de hitte en het verkeer gaven me heel af en toe zelfs het gevoel dat ik weer even in Azië was, wat grappig was. In dat opzicht is Hongarije wel echt een stuk 'West-Europeser' dan Griekenland, wat ik nou niet per sé verwachtte, ondanks dat ik toch al een stuk of 5 keer in Griekenland geweest ben.

Kortom, na een weekend vol lekker eten en wijn, prachtige cultuur en zon (ik heb maar snel een zomer-jurkje en -schoenen gekocht, want ik zweette me kapot en verbrandde gelijk), helaas alweer terug naar Boedapest! Maar dat is helemaal niet erg hoor, want toen we over Boedapest vlogen en ik een prachtig panorama had over de stad in de schemering bedacht ik dat ik momenteel toch wel in één van de mooiste steden ter wereld woon... Heel anders dan Athene, maar qua ruimtelijkheid, karakter, relaxtheid (en in ieder geval uitgaansleven) zeker mooier!

En daarnaast: de lente is ook hier begonnen! Vandaag en gisteren was het hier respectievelijk 27 en 25 graden met een strakblauwe lucht, de bloesems staan in bloei en de vogels fluiten! Zomerjurkje aan naar college, daarna wijn drinken in het park voor de verjaardag van een studiegenoot. Geen zorgen, ik studeer/werk ook nog hoor! Morgen nog even knallen want vanaf donderdag komen mijn huisgenoten op bezoek!!

Tot snel weer, liefs Saar.

P.S. Ook de weken vóór Athene waren ontzettend leuk: mijn vriendinnen Eliane, Willemijn en Merit zijn op bezoek gekomen, Jos en Maria zijn weer langs geweest en ook Sanne is Boedapest een weekendje onveilig komen maken! Verder druk met mijn scriptie, studie en masteraanmeldingen, hopelijk kan ik daar binnenkort goed nieuws over brengen! X

Reacties

Reacties

cees

Tjonge wat een saai bestaan leid je Saar.
Leuk je verslag ervan te lezen...

dora

He Saar
Wat leuk om weer van je te horen
wat 'n wilde avonturen!!
Budapest is zeker mooi
Lekker dat je zo genoten hebt in Athene!!
En wat zijn er al veel bekenden bij je langs geweest.....je hebt haast geen tijd om te voelen dat je ver weg bent!
Heel veel plezier!
Dora

Mirjam

Hoi Sara,

Ik zou wel even bij je willen komen kijken. Het klinkt prachtig daar. Wat heerlijk dat je zo van het leven geniet!

Liefs Mirjam
.

Maria

Ja, we hebben elkaar al gesproken via Skype, maar alsnog is het weer leuk om te lezen hoezeer je het naar je zin hebt! Veel plezier met je huisgenoten. Kalynychta !

Annemie Brull

Hoi Sara,
Weer even genoten van je reisverhaal. Je bent toch maar een bofkont!
Geniet er maar lekker van want deze ervaringen kan niemand jouw meer afnemen.
Hele lieve groetjes uit Limburg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!