sarafina.reismee.nl

Hanoi Madness

Hallootjes!

Allereerst voor iedereen die dit leest: hartstikke leuk dat je me volgt!!

We zijn drie dagen geleden goed in Vietnam aangekomen en...het is zo vet hier! Zo cool om weer in Azië te zijn... Alles, maar dan ook alles wat in Nederland logisch lijkt is dat hier ineens niet meer! Mijn eerst indruk van Hanoi was: 'wat een bij elkaar geraapt zooitje' en over het verkeer: ' dit is echt krankzinnig...en briljant tegelijkertijd!' De eerste dag na door onze gids Chung naar het hotel te zijn gebracht meteen The Old Quarter ingedoken, was heel leuk, een idioot gekrioel van duizenden scooters, auto's straatverkopers, straat'restaurantjes', backpackers, kinderen, cyclo's en nog veel veel meer. Enorm gezellig dus, al slaat het wel meteen op je longen!

Vandaag een fietstocht gemaakt samen met Chung, was erg indrukwekkend en eigenlijk ook wel topsport om je door het verkeer te bewegen. Toch gaat het heel goed en het werkt ook wel als je weet hoe het werkt...? Uncle Ho's (Ho Chi Minh) mausoleum gezien, evenals het presidentiële paleis en zijn huis. Daarna naar de Tempel van Literatuur (de eerste universiteit van Vietnam) en Hoa Lo gevangenis, aka het 'Hanoi Hilton' gezien. Super aangrijpend omdat je heel goed kan zien in wat voor vreselijke omstandigheden de (Vietnamese) gevangenen door de Fransen kolonisten opgesloten werden... Ook hebben we een lunch gehad met het beroemde Hanoi bier, maar moet toegeven dat ik niet veel naar binnen kreeg, want ja hoor, Sara is 1 dag in Vietnam en ze moet elke 5 minuten naar de WC omdat ze het voor mekaar gekregen heeft iets verkeerds te eten. Hoe dan ook, misselijk als ik was, smaakte het toch wel een beetje (maar het is allemaal zo vet! ).

Morgen nemen we de nachttrein naar Sapa, na eerst nog een dagje in de stad te hebben. Yes, nog een dag in de Hanoi Madness (kan je nagaan, in het weekend (gisteren en vandaag) is het nog rustig omdat er door de week nog zo'n miljoen mensen van het platteland komen om hier te werken)!! Heb er nu al zin in!

Moet zeggen dat ik moeilijker aan internet/computer kan komen dan ik heb gedacht, maar ga proberen mijn blog zo goed mogelijk bij te houden! (Wifi is wel heel veel te verkrijgen, dus kan af en toe wel een foto uploaden op Facebook via m'n mobiel)

Tot de volgende update!

Reacties

Reacties

Mirjam

Oh, wat heerlijk! Tussen al die honderden fietsers proberen naar de overkant te komen....en dan maar mee gaan met de stroom in de hoop dat je heelhuids overkomt. Wij wilden daar ook gaan fietsen, maar ik was toen zwanger van Floortje en was bang dat ik zou vallen in al die drukte. Wij hebben het maar vanaf het terras van de starbucks allemaal aan gekeken.
Hier hele andere madness. Wij zitten in de ochtendspits; Floortje heeft net bedacht dat het leuk is als ze opgemaakt naar school gaat en is druk geweest met haar make-up. Helaas ziet ze er uit als een clown, dus dat is eerst nog even goed poetsen. Tijn is nog niet gewend aan het uurtje terug en was om half zes wakker en is nu dus alweer moe en loopt te piepen. En ik moet nu op de fiets springen wil ik Floortje op tijd op school krijgen.....
Geniet! En eet veel bananen met cola, dat schijnt te helpen bij jouw ongemakken!!!!

Kim

Ik opende m'n email en YES YES YES daar stond een verslag van Sara!! Ik snel lezen, suuuuuper vet! Ben stiekem wel extreem jaloers dat jij Hanoi op een fietssie veroverd, ik zie het al helemaal voor me; jij en Maria als twee fietsexperts de chaos trotseren. Hoe is het weer daar eigenlijk? Lekker zonnetje zeker?
ENJOY! xx & groetjes aan Maria!

Ingrid, Jos en kids

Hey genieters, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie het nu al geweldig hebben. Wat zullen jullie nog veel beleven. Geniet ervan!
En idd tegen je vervelende wc bezoekjes helpt cola (maar dan met een schepje suiker erin!) heel erg goed.
Groetjes aan Ria en een knuffel voor jullie van ons zessen. x

Rozemarijn

Klinkt echt super vet allemaal saar! Haha, naja die voedselvergiftiging moest je een keer krijgen, wees blij dat je nu nog een hotel hebt met een wc waar je lekker kan kakken! Xxxx

jossie

He Saartje eindelijk een verhaal uit Vietnam, ik zat er al lang op te wachten. Goed om te horen dat het zóóó leuk is. Als ik dit schrijf zit jij in de nachttrein en hoop ik dat je niet hoeft te ........(zie de benaming bij Rozemarijn). Let op voor de wilde dieren straks in Sapa en geef een dikke knuffel aan mijn vrouwtje Maria.

Ine

He Sara leuk om wat te lezen over je eerste indrukken.
Ik blijf het volgen dus doe je best.
Jammer ik heb je nog een kaart gestuurd maar volgens Jos is die niet aangekomen.
Nou doe Maria de groeten en ja wij hebben niet zo´n spannende verhalen hier uit Limburg.Geniet van alles.
Liefs en adieé wa

Sara

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Ine, heb wel je kaart gekregen hoor! Het gelukspoppetje zit in mn tas! ;) Plus de tientallen andere poppetjes die ik heb gekregen! Mijn geluk kan niet meer op dus denk ik...

Maria

Ja, en ik mag dit alles nog meemaken op mijn ouwe dag.....voel me nu heel jong, minstens 30 jaar jonger, en ik voel me een ontzettend gelukkig en rijk mens dat ik dit mag beleven samen met jou Saar ! Het is fijn te ontdekken dat we allebei een beetje verliefd zijn op Azie en zijn bewoners. (en met "verliefd" op bewoners bedoel ik niet iemand in het bijzonder.) Ik heb altijd wel gezegd dat ik graag met je naar India zou willen, maar dat het zo leuk zou zijn, vooral het samen reizen, elkaar aanvoelen, lachen , de geweldige fietstocht en delen alle "shit" zoals het vroeg opstaan en de slapeloze nacht in de trein.....het is heerlijk zo samen met jou !! |Je bent een superdochter en ik ben heeeeel heel erg blij met je |!!

Nel Kerchman

Lieve twee, Wat leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen! Kan me voorstellen hoe het is dit samen te beleven! Dit is ook het moment (hoewel ik geen benul heb hoe laat het bij jullie) Seoel zegt een uur of zes in de avond maar of dat ook voor jullie geldt? De zesde november komt er in ieder geval aan en natuurlijk feliciteer ik Maria van harte met haar ca. 25e verjaardag
Sara jij ook natuurlijk van harte. Ik wens jullie een hele fijne tijd toe en meld mij wel weer. Veel liefs van mij
Nel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!