sarafina.reismee.nl

Nachttreinen, China en jungle trekking

Xin chao!

Een snellere update dan ik had verwacht, want dit hotel heeft computers met internet! Mijn vorige blog heb ik nogal snel geschreven, mocht maar 15 minuten op het internet...

Gisteren en vandaag waren leuk, gisteren nog de hele dag door de stad geslenterd en wat tempels bezocht en geshopt (Jajaja: een echte (neppe?) zonnebril van Ray-Ban voor een prikkie gekocht). Toen in de avond de nachttrein richting Sapa genomen. Was behoorlijk grappig, we lagen in een coupé met z'n vieren, wij hadden de onderste twee bedden, dus het kwam er op neer dat er de hele nacht een Vietnamees nog geen meter boven me lag te snurken. Trouwens wel erg slecht geslapen, de temperatuur in de trein ging van bloedheet naar ijskoud, dus ben stuk of honderduizend keer wakker geworden, ook door onze bovenburen, helaas.

Vanochtend om 6:15 arriveerden we in Sapa, waar we opgehaald werden door onze nieuwe gids. Hij heet zoiets als 'Zum' en hij is veel beter dan Chung uit Hanoi...die sprak eigenlijk nauwelijks Engels, had telkens geen idee welke kant we op moesten en las de informatie gewoon van de bordjes voor...was wel ook aardig). We zijn van Sapa naar een plaatselijke markt in Lao Cai gereden, waar allerlei ethnische minderheden (met super kleurrijke kleding) elke dinsdag bij elkaar komen. Er zijn hier ook veel mensen uit China, dat ligt namelijk aan de overkant van de rivier!

Vanmiddag hebben we een trek gelopen langs allerlei dorpjes van deze mensen, zoals the Colour H'mong. Die hebben zulke mooie kleren aan! En de kinderen zijn zo schattig!! Roepen allemaal aan een stuk door 'Xin Chao' , wat hallo betekent, willen allemaal op de foto en bespringen je dan als je deze wilt laten zien.

Het uitzicht hier is prachtig, enorme bergen, rijstvelden, buffels, idioot gebouwde bruggen, boerderijtjes...De tijd heeft hier stil gestaan...nouja, op die satellietschotels, scooters, TV's, mobiele telefoons enzovoort na dan. Wat me wel opvalt is dat deze mensen in de meest primitieve hutjes ooit leven, zonder fatsoenlijke WC/douche/bedden, maar wel de laatste technologische snufjes hebben.

Morgen naar Sapa, weer een jungletrek lopen. Oh en Kim: het weer is hier perfect, zit nu op 1000 meter hoogte en het is niet warm/niet koud, ongeveer 20 graden! Zitten af en toe in de wolken (Hanoi was bijvoorbeeld bijna aan een stuk door foggy, maar ik heb het idee dat door de uitlaatgassen kwam), maar het zonnetje breekt ook wel door!

Knuffels!

Reacties

Reacties

Ton

hier in Limmen alles oke, ik laat Oma je verhalen lezen.vind ze prachtig .snapt alleen niet hoe dit allemaal kan[zo snel]
vrijdag naar Iris wordt alweer 13.
geniet en een x Ton

jossie

Hoi Saar,
Leuk om te hoeren dat je het naar je zin hebt!
Gaan jullie ook nog naar China?
Leuk als je hier de verhalen lezen kunt, dus alleen ga zo door. Hoe hoog zijn daar de bergen?
Pas op voor de wilde beesten en tot hoors maar weer.
dikke kus

Kim

Wauwie, vet dat je echt in de bergen zit en tussen de rijstvelden. Ik heb helemaal zo'n standaard plaatje voor ogen dan meteen :D Wat relaxed dat het zulk lekker weer is :)

Hier in NL alles goed bij mij; lekker druk en morgen ga ik naar WICKED in Scheveningen!! Heel veel zin in :D

xxxies

Katja

Heee Saar
Wat geniet ik van je reis verhaal, ga zo door, het is net of ik een stukje mee reis met je....het fietsen, de treinreis, de shit (dan heb je dat maar vast gehad, je ontkomt er toch niet aan!) enz.
Geniet van de Jungle en hoop dat jullie nog wat spotten!
liefs katja

Petra

Hallo lieve schatten! Wat een fantastische verhalen hebben jullie nu al beleeft!!!! Net als vele andere zijn ook wij wel jaloers hoor....maar wel ontzettend leuk om vanaf het hier mee te mogen beleven!! Als ik lees hoe bijzonder jullie het samen hebben, krijg ik een brok in mijn keel.....wie weet mag ik het ooit nog eens met 1 van mijn eigen meiden beleven ;-) Maar ik denk alleen niet dat Arjan daar in meestemt, hihi, die wil zelf veeeeel te graag mee! Knap hoor Jossie!
Nou meiden, blijf genieten......dan genieten wij mee!!!
Dikke kus Petra

Marry

LIeve Sara en Maria
Wat een prachtige verhalen. Leuk om jullie te volgen! Fijne reis, lieve groeten van ons!

Trudy schrijft;

Ontzettende gezellige verhalen schrijf je, ik beleef het helemaal mee, heel veel plezier verder met z'n tweetjes en Ria, alvast egfeliciteerd met je verjaardag zondag, dat is weer eens een andere manier om het te vieren.
Dikke knuffel van ons uit Limmen

Jossie

Go Sara Go dikke kussen, blijf verhalen maken letterlijk en figuurlijk!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!