sarafina.reismee.nl

Karaokeeee!!

Goedemiddag (voor jullie dan),

Het is hier HELEMAAL TOP! De afgelopen dagen waren echt, zonder uitzondering, allemaal geweldig! De laatste dag in Sapa een trek gelopen (de minder toeristische, (wat wil zeggen, door onze gids ontdekt junglepaadje) met heel veel modder en glibberigheid (Saartje gaat natuurlijk weer minstens twee keer onderuit), maar wel echt HEEL mooi! Dwars door de reisvelden, jungle, over gammele bruggetjes en hangbruggen, naar een hele mooie waterval. Toen zijn we die avond op de nachttrein gezet terug naar Hanoi. (Geen oog dichtgedaan, er lag een Japanner boven ons die zo hard snurkte dan het bed er van trilde...) en toen de volgende ochtend meteen door naar Halong Bay, waar het paradijselijk warm en mooi is. Zo raar, eergisteren nog in de kou in de bergen bij de Chinese grens en nu heerlijk weer aan het strand.

In Halong City aan boord gegaan op een jonk: dit was echt geweldig, we zaten met hele leuke mensen die allemaal al heel lang reisden. (Een Nieuw Zeelander, Canadees, Australiër, Engelse en een Ier, die aan 1 stuk door discussies hadden over politiek, sport en de BBC, maar uiteindelijk met z'n allen lallend aan het karaoken waren, heb me kapot gelachen...ben in slaap gevallen met het ontzettend valse, uit de maat gezongen ''Sweet Caroline'' gezongen door Uncle Jim de Ier. Verder hebben we die dag door Halong Bay gekayaked, o.a. door grotten, we zijn in een druipsteengrot geweest, we hebben gezwommen en heerlijk gegeten op de boot.

Vandaag afgezet op Cát Bà Island (had ik al gezegd dat we toen gids nummer negen en tien van de afgelopen dagen langs zagen komen, echt een gekke, maar toch georganiseerde chaos, niemand weet precies wat en hoe, maar toch ook weer wel, het loopt allemaal wel los), en hoge berg met wachttoren beklommen. We zagen hem van te voren al staan boven op de berg, als ik toen had geweten dat we DAAR naartoe zouden gaan!!! Hoe dan kook, ik heb het gehaald, al denk ik niet dat ik ooit in m'n leven zo veel gezweet heb. Maria heeft helaas al snel af moeten haken, heeft last van haar rug sinds de hike in Sapa.

Cát Bà Island is verder is heel mooi en heeft een paar zeer mooie stranden! We hebben nu, als cadeau van Jos voor Maria's verjaardag, massages gekregen, dus daar gaan we nu heen!

Doeii!!

Mirjam

Hieperdepiep! We eten hier een oliebolletje om Maria haar verjaardag te vieren. In ieder geval een hele fijne dag met elkaar. Om erbij te zeggen dat ik hoop dat al Maria haar wensen vervuld mogen worden is natuurlijk een beetje overdreven als je met z'n tweetjes de tijd van je leven hebt!!!

Wat schrijf je enthousiast, Sara. Zo te horen vinden jullie het geweldig! Ik word er helemaal blij van als ik het lees en Andre zegt net dat hij ook nog een keer naar Vietnam wil. Wij worden er dus ook erg enthousiast van. Tot je volgende verhaal!

Liefs Mirjam

Lies

Wat een geweldige verhalen en belevenissen.
Allebei een dikke pakkerd voor Maria's verjaardag. Ik weet dat er ook in Vietnam taart is te verkrijgen.
Een hele gezellige dag, liefs,Lies

Katja

Hee meiden wat een mooie belevenis, zo samen aan de andere kant van de wereld op een boot en op een eiland. Over een half uur drinken we een borrel op je verjaardag Ria (lijkt wel oud en nieuw!).
Maak er een onvergetelijke dag van liefs Katja, Frank en kids

Ine

Maria Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag!
En die borrel drinken we samen als je weer naar Limburg komt.
lieve groetjes van de Meursjes

Jos, Ingrid en de kids

Ria, al voel je je gelukkig 30jr jonger, helaas is er vandaag weer een jaartje bij gekomen. ;-)
Hieperdepiephoera, van harte van ons zessen. xxx

Jarige Iris! Arjan Petra en Thirsa

Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday, happy birthday....
Happy birthday to youuuuuuuu!!!!!!

Afgelopen 2 dagen hebben we Iris haar verjaardag al gevierd, maar vandaag eten we de restjes gebak op en denken aan jullie!! Deze bijzondere verjaardag zullen jullie nooit meer vergeten!! Was de massage fijn???!!
Voor allebei een dikke pakkerd van ons vier, en we kijken weer uit naar jullie volgende verhaal!
Liefs van ons

Rian,Tieme, Renske en Fenno

Gefeliciflapstaart met je ... ste verjaardag!!! Wij zijn met zijn allen jaloers op jullie hoor! Als ik de verhalen lees, lijkt het wel een boek of film. Geweldig.
Wij nemen hier een borrel, en zullen proosten op jullie beide. Veel liefs, Tieme en Rian, dikke kus van Renske en Fenno

Bart

Weer leuk om jullie verhalen te lezen! Heb nog een verlaat verjaardagscadeautje voor maria: een 7,6 (eindcijfer) voor mijn Medialandschap (eerstejaars) vak, mijn propedeuse is dus binnen! Liefs, Bart

Sara

Wooow Bartie you go nerd!! Goed man, gefeliciteerd! ;)

heeeeeeee saar

wat een mooie foto's
kus jossie

jos

natuurlijk je weet die over de opmerking van de foto's

dora

He Saar snoep jij mee van het kadootje van je moeders verjaardag?? Gelijk heb je!!! Ik zou ook meedoen als ik er was!! Katrien ( van Corine ) heeft `n zoon erbij gekregen!!!! Clark is his name. Nou ja jullie hoofd zal daar helemaal niet naar staan. Hoe was de massage???
Dora

May

Dag lieverds,

Wat klinkt dat allemaal onwijs KEItof!! Al heb ik bij al die hoekiewoekie-namen een beetje een 'wablief'-idee... Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten en Saar hoop dat je de WC ondertussen weer een beetje met rust kan laten;) We zijn heel benieuwd naar jullie volgende avonturen!

Dikke smakkerds,

Ingepinge, Ster en May

T. Lies

Hoi Sara, ik lees dat het allemaal nog goed vertoeven is, ondanks het ongediertje. Geniet maar fijn, hoor. Nog een paar dagen en dan is het hier kerstmis. De kerstboom staat en de ballen hangen er in. Wel weer heel gezellig. Ook bij oma Min staat de boom opgetuigd door Maria.Tot op heden geen sneeuw Wel veel regen, jammer voor de sfeer. Verder gaat hier alles zijngangetje. De kleine ViJay loopt als een kiviet, Xavi zitniet lekker in zijn vel, dennis is gisteren met hem naar de dokter geweest, keelontsteking en een lichte vorm van Pfeiffer. Gelukkig komt de kerstvakantie er aan. Zo Sara, dit was even een berichtje uit Limmen. Ik wens je hele goede, gezonde en gelukkige dagen en tot in het nieuwe jaar. Liefs T. Lies. p.s. ontvang je nog wel voldoende mail??