sarafina.reismee.nl

Beach bound, baby!

Terwijl jullie thuis aan de pepernoten en speculaas zaten, heb ik in Bangkok op 5 december de verjaardag van de Thaise Sinterklaas, Zijne Koninklijke Hoogheid Koning Bhumibol te hebben gevierd....Was echt ontzettend gaaf, miljoenen mensen op straat (hier in het roze, is hier de kleur van de koning, interessant hè) tientallen schermen met live uitzendingen van de gesloten ceremoniën, vuurwerk en duizenden heteluchtlampionnen die losgelaten werden door het publiek. Zo ook door mij, Ine en Mike, die ik in het hostel ontmoet heb. Was erg gezellig met hen, samen door de stad gezwerft maar ook Thaise massage's genomen (behoorlijk AU! als je hoofd/rug in een houtgreep de meest onnatuurlijke kanten opgerukt worden, en dat allemaal midden op straat, no problem)...

Eergisteren ben ik naar het zuiden getrokken, maar niet zonder dat afspraak dat we elkaar met Kerst en Oud&Nieuw weer zullen zien op Ko Phangan. Valt me eigenlijk sowieso op dat als je alleen bent, je veel meer mensen aanspreekt, maar ook veel sneller aangesproken wordt...

De reis naar Ko Tao (dagtrein, overnachten in Chumpon, de boot naar Ko Tao was allemaal prima...) Het echte avontuur begon op het eiland zelf! Ik bellen naar een resort aan de rustige kant van het eiland, zou prachtige plek om te snorkelen zijn. De weg er naar toe was onmogelijk (al helemaal achterin de open bak van de pick-up, tussen alle boodschappen die ze voor mij hadden gedaan) maar de plek zelf was echt PRACHTIG. Alleen...hoe zal ik het zeggen...nouja ik was de ENIGE GAST...in de verder al uitgestorven baai. En dat is best wel treurig want het is zo'n mooie plek!! Maargoed was dus heel leuk om een dagje te snorkelen (heb filmpjes gemaakt, kijk maar bij 'Videos' ) maar ben vanochtend (na de hele nacht te zijn wakker gehouden door onweer én de gekko's die over de bamboehoutenpapierenmuren liepen) toch maar naar de touristische kant van het eiland getrokken...

Zit nu aan Sairee Beach, in een duikers hotel, het Seashell resort, midden in de actie. (Aan het strand, dicht bij de feesten, bars en restaurants) Maargoed ben nog even aan het twijfelen of ik zelf ook ga duiken, want ondanks dat het me heel erg vet lijkt, vind ik het ook doodsbenauwend en heel duur...

Ga zo in ieder geval even de buurt verkennen, heb gehoord dat er Beerpong kampioenschappen zijn die ik even uit moet checken, haha.

Liefs!

Reacties

Reacties

dora

Veel plezier Sara
Dora

Maria

Ja, nu ik al weer bijna een week thuis ben, heb ik het hier al weer zo'n beetje gezien en als ik dit nu lees.....zou ik zo weer terug willen. Wel goed om te lezen dat je nu je aleen bent zoveel meer en eerder kontakt hebt met anderen. We hadden dit wel verwacht en gedacht, maar het is dus ook echt zo. Ik keek even op de site van het resort waar je zit.......dat kan toch niet waar zijn hé Saar? Ook zonder duiken leef je nu toch ver boven je budget? Of heb je zoveel af kunnen dingen? Wat een geweldig resort! Da's weer genieten !!! en relaxen !!
Liefs en dikke knuffel

jos

En was het ontbijt lekker in de haven van Koh Tao? of was deze te duur? Ben benieuwd naar de verdere verhalen over dit eiland juist aan de andere kant van de haven zijn Bart en ik geweest. Langs het strand waren er veel eethuisjes en leuke kroegen. Weet je ook dat er boten varen vanaf Koh Tao naar Koh Pangan als je snel bent haal je de boot van 10 december nog, ben je op tijd voor het Full Moon festival, s'morgens wordt je weer opgehaald kun je de kater op de boot/strand uitslapen. Nou je ziet maar je weet heus wel wat je wilt en doet. Nou ik wacht weer met spanning op de volgende berichten, dikke kussen jossie. trouwens wat is en gekko????

Mirjam

Wauw, wat geweldig zo'n filmpje van het snorkelen..... Ik laat het morgen aan Floortje zien, want die heeft een snorkelset van Sint gekregen. Dat ziet er beter uit dan de tegels van het zwembad.....
Heb je al mooncake gegeten? Van die prachtige cakejes voor geluk? Ben benieuwd!
Liefs!!

dora

`n Gekko is `n tjitjak of salamander...ik dacht ik antwoord Jos maar even...Sara heeft vast geen tijd...
Groetjes
Dora

katja

Als ik het zo lees Saar, dan heb je, je draai weer gevonden! Goed om te lezen! en wat fijn voor ons dat we mee kunnen genieten van je snorkelen. Je snapt wel dat ik met de duikbril voor de computer zit, om er optimaal van te kunnen genieten! veel plezier en tot het volgende berichtje! liefs Katja

Sara de afdingmaster

Hahaha ja heb er inderdaad wel wat van af kunnen dingen, maar ik zit dan ook in het goedkoopste huisje op het terrein: zat eerst in een ander, je kunt het al raden: zat dr een muis achter het bed!! (Dat beest had het zeepje van het nachtkastje meegesleurd, hem half opgegeten en daarna geprobeerd in z'n holletje achter het bed te trekken. Ik dus meteen maar een andere kamer genomen en die maar even goed uitgepluist...WAT IS DAT MET MIJ EN MUIZEN?) Het onbijt in de haven was heerlijk en helemaal niet duur hoor!
Nog geen mooncake gegeten, ook nog niet gezien maar zal eens op zoek gaan!

Doeiii!!

jos

jonge jonge, voor een klein muisje!!!! Ben je weer telefonisch te bereiken, afdingmaster xxx jos

maria

Krantenbericht 9 december: "Majesteitschennis;2,5 jaar cel. Een rechtbank in Thailand heeft een Amerikaan tot 2,5 jaar gevangenisstraf veroordeeld wegens majesteitsschennis. De man had delen van een verboden biografie van de koning vertaald en op internet geplaatst."
Daarbij een foto van de premier die diep voor de prinses buigt, omdat volgens het traditionele protocol burgers altijd moeten opkijken naar leden van het koninklijk huis.
Je bent gewaarschuwd Saar !!! Verder zal ik hierover niet uitwijden........!
De gebeurtenissen in Cambodja zijn ook volop in het nieuws, omdat 3 kopstukken van de Rode Kmer terechtstaan. Citaat uit de krant:"Hoofdverdachte Nuon Chea, Broeder nummer 2, ontkent maandag voor het Cambodja-tribunaal elke verantwoordelijkheid voor de miljoenen doden". Je vraagt je af hoe iemand deze geschiedenis nog kan ontkennen.....Het is nu wel boeiend om te volgen. Ik heb ook de film "Killing fields" nog eens gekeken. (Wat wij gezien hebben was nog gruwelijker) Ik ga de krantenknipsels voor je bewaren ......ik denk dat we hierdoor nog wel meer discussies zullen krijgen over het al dan niet "íngrijpen" door buitenlandse mogendheden.

Jij bent toch niet bang voor een muis ? Dat was toch alleen maar omdat je dacht dat het een inbreker was ????
En oké een muis.....maar die salamandertjes...daar moet je toch echt aan wennen......dat hoort toch echt bij Azië !!
Dikke knuffel !

Petra

Heeeeey Saartje!
Wat een leuke filmpjes en foto's! Je ziet er gelukkig uit, met die stralende smile op je gezicht! Heb je een mooie wens gedaan?? Of is je allergrootste wens nu al aan het uitkomen?!!
Volgende week dinsdag ga ik naar Maria....ben benieuwd naar haar verhalen en foto's.
Hier is het afschuwelijk weer.....veel regen, storm en nóg meer regen. Dus dagelijks kaarsjes aan en met chocomel naast de kerstboom. Thirsa naast me, terwijl ze kerstkaartjes schrijft voor haar klasgenootjes....zo schattig!
Nou Saar, ik kijk weer uit naar een nieuw verhaal......!!
Lieve groetjes van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!