sarafina.reismee.nl

Eilandhoppen

Selamat pagi!

En we zijn in Maleisië ! Nadat mijn Thaise kant van mijn 'grote' eilandhopavontuur iets korter duurde dan verwacht, ben ik een paar dagen geleden per boot over zee de grens overgestoken van Thailand naar Pulau Langkawi, een eiland vlak voor de Maleisische kust... En het is meteen al...anders. Qua natuur minder mooi dan de Thaise eilanden waar ik ben geweest, maar ook de dorpjes zijn minder leuk.

Ko Muk, mijn eerste stop (nog in Thailand) was absoluut geweldig: piepklein en gezellig, met prachtige stranden en natuur. Heb daar bij ''Mookies'' een nachtje in een tentje midden in de jungle geslapen en het was op z'n zachts gezegd 'n interessante ervaring. De apen renden om de tent heen, er vlogen vleermuizen zo groot als de lengte van mijn arm (ik was gewaarschuwd, die blijken mensen aan te vallen en te bijten) en ik zat blijkbaar in de habitat van een of andere varaan (of een gemuteerde leguaan, of een 'dragon' of hoe ze zo'n beest hier noemen): hoe dan ook, dat beest was 1,5 meter lang en rende echt gigantisch hard. De eerste keer dat ik 'm zag (de eerste keer dat ik op dat pad liep, helemaal alleen, met m'n rugzak) zag en hoorde ik 'm vooral keihard wegrennen. De tweede en gelukkig laatste keer dat ik 'm zag, kwam ie keihard uit de bosjes gestoven en rende in volle vaart op me af. Mijn instinct om keihard weg te rennen werd overwonnen door het instinct om dat beest vooral in de gaten te blijven houden, dus bevroor waar ik stond. En precies op 't moment dat ik dat deed, deed hij het gelukkig ook op zo'n 3 meter afstand. Ik wist wat me te doen stond en als trouwe toerist begon ik heel zachtjes, heel langzaam mijn mobiel uit mijn zak te halen om een foto te maken *GEHEUGEN VOL. VERWIJDER ITEMS OM...* En toen rende die gelukkig alsnog weg (de andere kant op). Sorry jongens, kan jullie dus niet verblijden met een foto, maar het was een doodsgriezelig beest!

De tijd op Ko Muk was echt geweldig (heb ook nog op andere plekken geslapen hoor), heb gezeekayaked, gesnorkeld, grotten bezocht en geyoga-ed op het strand. Helaasss, want wat ik dus NIET wist, hadden ze geen pinautomaten op het eiland en het was onmogelijk om geld te krijgen bij bijvoorbeeld hotels... Dus ik moest wel weg, en snel ook, want de boot naar het volgende eiland was vrij duur. Hoe dan ook: Ko Lipe en de andere Tarutao eilanden moest ik overslaan, want ik had er gewoon geen geld voor.

Straightnaar Pulau Langkawi was het dus...En dit eiland viel in eerste instantie heel erg tegen, maar nu ik er een paar dagen bent begint het wel steeds leuker te worden. Er zijn hier (afgezien van een dure kabelbaan) niet echt toeristische attracties, de zee zit vol met kwallen, het strand is idioot vol en druk met auto's en scooters die erover heen rijden, waterscooters, speedboten etc. (het mist gewoon dat Robison Crusoe gevoel dat je bij al die mooie Thaise strandjes vind) en het binnenland is niet veel bijzonders, dus ik tour gewoon wat over het eiland, shop wat in het dorpje, plan de rest van de reis (heb al heel veel over Indonesië gelezen: heb er zoooo'n zin in) en bovenal: chill met mensen die ik hier leer kennen, die behoorlijk relaxed zijn. Het overgrote deel zijn Zweden, maar er lopen ook een heleboel lokalen jonge mensen op de uitgaans-scene rond. Dit is een gemiddelde avond: uit eten, wat drinken bij het hostel (ik slaap nu in een dorm voor 5 euro per nacht, inclusief ontbijt :D), de straat oversteken naar een reggae bar met live muziek en een heleboel sisha, rastafiguren, hangtafeltjes en cocktails op het strand: Babylon. Daarna (rond 2 uur) verplaatst iedereen zich per taxi naar Sunba, een danceclub een strand verderop. En als je dan nog niet genoeg hebt gehad, kan je nog naar de Chill Out Bar om daar je roes uit te slapen op het strand. Yeah, ik vermaak me wel.

Nou is er nog een reden dat ik hier waarschijnlijk iets langer rond blijf hangen dan ik normaal zou hebben gedaan, want Roos komt de 20e namelijk naar Maleisië ! Ze komt de 21e aan op Pulau Penang, dat we samen gaan verkennen, en dan daarna door naar Kuala Lumpur! Awesome toch? Heb er zo'n zin in!

Daarna door naar Melaka, een stad met blijkbaar prachtige cultuur en heerlijk eten, dan Singapore en dan de 8e naar Jakarta!

Reacties

Reacties

Mirjam

Lieve Sara,

Wij zijn op Pulau Perhentian geweest. Mocht het in de buurt zijn, dan zul je daar wel het schone van Maleisie ontdekken. Wij vonden Borneo geweldig! Maar dat komt ook omdat Borneo vooral natuur is en daardoor heel anders dan Thailand. Je gaat toch vergelijken als je van het ene mooie strand naar het andere gaat.... Maar wij vonden Maleisie ook echt anders dan Thailand. Maleisie is veel meer verwesterd, waardoor Kuala Lumpur heerlijk is om even naar de planet hollywood te gaan en lekker op een terrasje te zitten. Ben benieuwd hoe jij het zult vinden! Leuk dat je dat met Roos gaat ontdekken!
Veel plezier!!!! Liefs Mirjam

Jossie

Lieve Saar, Hoe groot? Ja ja zeker zo groot als de bille bijter, je weet wel die van vroeger! Maar een echte held gaat niet op de loop. Wij zitten in B oedapest hebben het reuze naar onze zin maar ja ik heb dan ook een goede reisleider die me de hele stad door sleept. We hebben net heerlijk ontbeten en gaan zo weer op weg naar het Heldenplein in de stad en zal daar zeker ook even aan je denken mijn held, in het algemeen en zoals in het verhaal van jou in het bijzonder. Ja je moet maar durven. Wat leuk dat Roos komt, jullie zullen het reuze naar de zin hebben. Ja, ook ik heb veel zin in Indonesië maar voordat het zover is ben ik nog lekker in o.a. Boedapest en krijg jij nog Roos op bezoek. Op een fijne tijd en veel plezier verder dikke kussen jos

Kim

Waaaaaauw, wat een super reisverslag weer!!!! En wat suuuuper leuk dat Roos naar je toe komt :D Ik heb gisteren m'n rapport mogen inzien en ik ben heeeeel erg blij er mee! Natuurlijk nog wel wat vakken die beter moeten van mezelf (Ballet, Jazz) Maar ik heb echt zieke hoge cijfers voor Latin gekregen!! (9, 8,5 , 8,5 , 8 ) Dus daar was ik ontzettend blij mee!! Verder gaat het met mij allemaal goed en is Hester gisteren bij mij op m'n kamer blijven eten en zijn we daarna samen naar huis gegaan.

Jeetje, zo'n mega beest lijkt me nou niet echt heel erg chill om tegen te komen :P Wel super vet dat je zo'n nachtje in de tent hebt geslapen!! Dat lijkt me echt geweldig gaaf :D

Geniet nog even!!!
Spreek je snel,

xxxx

cees

Tjonge Sara wat een avontuur en ervaring...
Wist niet dat je zo'n koele kikker kon zijn.
Ik had het op een lopen gezet, met averechts effect...
Al met al geen saaie reis.
Groetjes Cees

Maria

O jakkes....dit zijn nu beesten waar ik ook van ga griezelen. Dit beest was toch wel van een ander kaliber dan die hagedisjes waar je zo bang voor was in de badkamer op Koh Chang hé ? En die vleermuizen die mensen bijten....dat lijkt me ook doodeng.....gelukkig heb je het aardje naar je vaartje ...hahaha. Jos lag helemaal in een deuk toen hij je verslag las...... maar scheet zelfs alleen al bij het lezen van dit verslag, in zijn broek.
Ik heb Roos gebeld en zij heeft er ook zo'n zin in.....wat zou ik nu zelf ook graag weer even naar je toe gaan....
Het blijft wel heel fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je zoveel leuke ontmoetingen hebt gehad en hebt. Hele dikke knuffel van Maria

jos

Niet alles geloven wat Maria schrijft! Je weet wel wie hier de held in huis is, alleen al als er muizen weggejaagd moeten worden. xxx

dora

Moedig Saar!!!
Wat `n avontuur!
Heerlijk om je verhaal te lezen!!
Dora

Anne-Sophie

Hahahaha, "ik wist wat me te doen stond" geweldig!
Wat eng zo'n beest! Haha.
Maar Roos komt!! Wat gaaf zeg!
Wat super vet dat je toch ook nog naar Indonesië gaat.
Ik ga dit weekend een vriendin opzoeken in Mendoza! Dus dan ook meteen ervaren hoe het is alleen in een hostel en reizen! Dus ben heel benieuwd!

Blijf genieten Saar! ;-) Heel veel liefs!
Xxx

Jos, voor Roos en Saar

Hee jullie daar in het verre Azie.
Geniet en swing met het Chinese nieuwe jaar. Heb een leuke tijd samen en graag een foto van jullie 2 op de Petronas tower dat ik het ook echt geloof dat de vloer van glas is! Dikke kussen

Bart

Hey Sara!

We hebben elkaar alweer een tijdje niet gesproken (heb het weer drukker en dus niet de hele dag de tijd om Skype te checken :P). Ik zag dat je me vandaag had gebeld, maar omdat mijn abonnement momenteel wordt omgezet kwam ik daar pas achter toen ik ’s avonds weer thuis was. Komt erop neer dat ik zeven dagen met jouw Samsung koelkast rond aan het sjouwen ben om bereikbaar te blijven… Met mij gaat het prima, maar ik heb wel een beetje studiestress i.v.m. een tentamen volgende week en een irreëel groot verslag dat ik moet inleveren. Zo te lezen gaat het met jou gelukkig ook goed! Goed van je dat je alle hagedisjes uit het oerwoud hebt verjaagd, deed me een beetje denken aan die spoken uit Kasteel de Haar (hoe groot?!). (Shit, ik lees net dat Jos ook al een soortgelijke reactie heeft geplaatst, tot dusver mijn creatieve ingevingen…) Je schrijft goed, ik had even het gevoel dat er echt een ‘dragon’ op me af kwam rennen! Verder hoop ik dat je nog een leuke tijd hebt in het verre-oosten samen met Roos en dat je met een paar flitsende foto’s terugkomt! (van bij voorkeur een kudde varanen, die beesten schijnen in stereo te kunnen ruiken: moeilijk grof!)

Liefs,
Je broer

Lieke

Lieve Sara,

My goodness, wat een verhaal weer!!! Ongelooflijk, het klinkt echt zo stoer!! Is het de Roos die ik denk dat het is, of een Roos die ik helemaal niet ken? Wauw, wat ontzettend te gek dat je het zo leuk hebt en nu dan een stuk met Roos gaat reizen. Heel veel plezier weer en geniet je maar suf.

lieve groeten van Lieke, en Imke die nu weer aandacht eist, haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!