sarafina.reismee.nl

Kuala Lumpur

Hola chiquitas!

Het blijft raar hoe snel 1 weekje voorbij kan vliegen... Heb Rozemarijn gisteren uitgezwaaid (ze is nu onderhand alweer een aantal uur thuis) na een super leuke week samen op Pulau Penang en in Kuala Lumpur.

Penang was echt ontzettend leuk. Zo hebben we o.a. Fort Cornwallis bezocht, de Town Hall en City Hall bekeken, een stadstour per fiets gedaan, gezwommen bij een luxe hotel met infinitypool boven op het dak, een veel, veel te lang en bergachtigstuk naar Batu Ferringhi (een strand) gefietst, maar bovenal ontzettend leuk Chinees Nieuwjaar gevierd. Compleet met acrobaten, trommels, tempelrituelen, Chinese draken, heel veel wierook (waarvan de grootste 'stokken' zo dik als dunne boomstammen en zo lang als een mens: mijn ogen!! :'() en natuurlijk vuurwerk, vuurwerk en nog eens vuurwerk. Wij zelf hebben ook meegedaan in zo'n tempelritueel en ik heb wierook opgestoken voor jullie allemaal! (Haha dat kan, want je kreeg een heel bosje wierook (waar ook wat aparte inzaten voor de bijzonderste wensen), dus anders dan in de kerk waar je 1 kaarsje per persoon op mag steken, heb ik gelijk iedereen een mooi 2012 (jaar van de draak) vol geluk, liefde en voorspoed geschonken... Dus dat komt wel goed jongens!

Na een aantal dagen zijn we overgestoken naar het vasteland (die boottocht was een ervaring: vechten voor je leven om erop te komen, we werden er op gestauwd als vee met behulp van dwanghekken en brullende politiemannen) en hebben we de nachttrein naar Kuala Lumpur genomen, wat natuurlijk ook een hele beleving is. In Kuala Lumpur hadden we (niet verrassend) weer een hostel in Chinatown, recht tegenover een reggaebar waar je zo'n beetje elke avond uit kon en lekker kon eten en drinken.

Verder hebben we in Kuala Lumpur ook weer heel veel gezien en gedaan (vooral veel gelopen, het lijkt een grote stad maar eigenlijk is het hele centrum wel te lopen), zo hebben we een stadstoer gelopen, uiteraard de Petronas towers bekeken, zijn we KL tower op geweest (die hoge televisie mast met die bol erop, zie plaatje boven), hebben we geshopt en in een heel luxe hotel illegaal bij het zwembad gehangen: ''Yeah....euhm...room 524!''. Ook hebben we een dagje in de jungle buiten de stad een trek gelopen, waaronder een stuk over de Canopy Walkway, een hangbrug, dat was echt vet. Daarbij hebben we eigenlijk nog veel meer gezien en gedaan maar dat is te veel om op te noemen.

Nu is er trouwens een enorm festival aan de gang in de stad, overal optredens met trommels en vuurwerk, best wel een gezellige boel dus: Roos, misschien heb jij het nog gezien vanuit het vliegtuig, want het begon om 12 uur.. ;)

Morgen ga ik naar Melaka, dat is een oude stad aan de kust, beroemd om zijn kleurrijke geschiedenis (is ook nog een tijdje gekoloniseerd door de Nederlanders), maar twee uurtjes met de bus vanaf hier!

Roosje, heb was super gezellig, echt een ongelofelijk leuke week! Succes met je studie thuis, spreek je snel weer! (En mail maar als je nog een weekje langs wilt komen over een maand haha!)

Doei, tot de volgende update!

P.S. Bart en Oma's: jullie kunnen over 2 weken weer een brief op de mat verwachten! xxx

Reacties

Reacties

Jos

Ja Saar wat weer een leuk verhaal juist ook de belevenissen met Roos erbij. Ze zal het wel jammer gevonden hebben om terug naar huis te gaan. Wat heeft dat wel niet gekost de dure zwempartijtjes in die luxe hotels, zul wel blij zijn als je vader de 8e komt. Nou zie je weer op Skype ik ga langzaam maar zeker mijn koffer pakken, dikke kussen en nog veel verder reisleider....Jossie

Rozemarijn

Jaaa saartje het was super leuk!! Ik zit alweer netjes thuis te leren.. Ik zag op fb dat je mee gaat naar goldfish, jeeej :D @ Jos: Dat was juist het chille, we waren gewoon binnen gesneakt bij die luxe hotels, dus het was helemaal gratis en voor niets :D

Mirjam

Wat een belevenissen en wat heb je al veel gezien! Echt waanzinnig! Nog even en dan met Jos op stap. Je maakt je reis erg bijzonder!!!! Veel plezier met Jos en geniet nu nog even van Maleisie.....{:)

Liefs Mirjam

Maria

Wat "klinken" al jouw verhalen toch enthousiast ! Heerlijk om te lezen!! Van Roos hoorde ik, dat het afscheid nemen wel weer even moeilijk was geweest en dat kan ik me voorstellen na zo'n fantastisch weekje samen, maar in dit verslag lees ik al weer hoe blij je je voelt en dat je al weer op pad bent naar je volgende beleving !!! Afscheid nemen is altijd moeilijk, omdat je je dan eens zo meer realiseert hoe waardevol iemand voor je is !!!! Je bent een "rijk" mens Sara !!! Goed dat je dat ook zo beleeft.

San

aaaaaah saar ga weg met je leuke verhalen.......
ik ga je zo even uitgebreid berichtje terug sturen:P.
XXXXX

Bart

Hey Sara,

Klinkt moeilijke grof, ik wil ook chinees oud & nieuw vieren! :( Ik ben net een beetje klaar met de studie, volgende week begint mijn nieuwe periode.. Het lijkt erop dat ik de vorige vakken wel goed zijn gegaan! Ik heb trouwens niet zolang geleden je kerstkaart ontvangen, dus ik ben benieuwd hoelang deze kaart erover gaat doen! Leuk dat je kaarten naar me stuurt, ik word er vrolijk van! Geniet er nog even van!

Liefs,
Bart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!