sarafina.reismee.nl

Thuis in Melaka

Ik ben nu een paar dagen in Melaka en heb het echt ontzettend naar mijn zin!! Melaka ligt maar 150 km (of zoiets) ten zuiden van Kuala Lumpur, maar het was toch een hele toer om er te komen. Niet dat dat me uitmaakt, want heb onderweg alweer een heleboel fantastische mensen ontmoet.

Melaka zelf is echt een plaatje: op zich niet zo gek, want volgens mij is het hele stadscentrum een 'World Heritage Site' van UNESCO. Mijn hostel, 'Jalan Jalan Guest House', ook. Het zit echt vol met super gezellige jonge mensen, is heel leuk ingericht met een leuke woonkamer waar iedereen lekker zit te socializen, thee te drinken of films te kijken, de dorms/kamers zijn heel mooi en er is binnentuin waar iedereen gezellig de was doet en waar de semi-openlucht wc's en douches zijn. Het is allemaal echt heel leuk en persoonlijk en ik heb al behoorlijk wat vrienden gemaakt, waaronder Mags uit Belgie, Kirstie uit Duitsland, Junkie uit Maleisië zelf, Fredrick uit Duitsland, verschillende dudes uit Canada, Finland, Denemarken enz. Ook heb ik een over enthousiaste meid uit Singapore ontmoet die me uitgenodigd heeft om bij haar te komen eten als ik daar ben: nou, daar zeg ik geen nee tegen! Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik vind eigenlijk wel dat dit Guesthouse gewoon heel erg een groot studentenhuis vibeheeft... Heel erg gezellig dus, voel me hier thuis.

Vandaag heb ik eindelijk (ondanks dat ik hier al verschillende dagen ben, samen met Mags, de grootste toeristische dingen gedaan, waaronder ''het Stadhuys'' bezoeken, the Dutch Graveyard, Sint Paul's Church: het hele stadje zit nog vol met Nederlandse invloeden: het VOCteken vliegt je om de oren en Dutch square is een plaatje, foto's volgen nog! Wat ik hier verder veel doe is eten, eten en nog meer eten (komt door al die markten), een beetje rondcruisen op m'n fietsje, zwemmen, sporten in de gym (onder coaching van Mr.Melaka/Mr.Malaysia/Mr.World/Mr.Universe....jajajajaja) en chillen in het hostel. Alan, de hosteldude/receptionist/schoonmaker/securityman die zijn bureau midden in de woonkamer heeft, lijkt volgens anderen een beetje op Voldemort maar is echt super aardig: foto's volgen ook nog, haha.

In principe zou ik morgen naar Singapore gaan, maar ben door de anderen overgehaald nog een dagje te blijven omdat de vrijdagavondmarkt zo geweldig zou zijn...En daarbij, het is hier gewoon zo heerlijk relaxt!! Nu pak ik dus zaterdag, samen met een Duits meisje, at last de bus naar Singapore!

Heb me net ingecheckt voor mijn vlucht Singapore-Jakarta met AirAsia...Indonesië komt zo dichtbij: kan niet wachten!!!

xxxx

P.S. Kan me niet herinneren of ik het al verteld had, maar in Penang moest ik naar de dokter voor een ontsteking aan mijn grote teen (waar ik echt al een maand last van had), was al eerder naar de dokter geweest maar het had niet geholpen... Nu is mijn teennagel er dus een groot stuk afgehaald: echt een heel bizar verhaal. Laat ik het erbij houden dat ik de dokter er ternauwernood van weerhouden heb mijn andere grote teennagel er ook af te halen: hij stak de spuit er al bijna in...? Hoe dan ook, het gaat weer helemaal goed met mijn teen, ik kan weer schoenen aan, de wond is geheeld en als alles goed gaat is over 3 maanden mijn nagel weer helemaal goed gegroeid.

Reacties

Reacties

Mossige

Weer een mooi verhaal ja ja Indonesië komt steeds dichter bij ben begonnen mijn koffer inte pakken...hi hi xxx jos

Jossie

Niks mossige Is Jossie

Mirjam

Even een update vanuit Nederland, je weet wel waar je heel lang geleden vandaan vertrokken bent.......dat kikkerlandje waar het nu sneeuwt! Jawel!!! Het sneeuwt! Andre is nu buiten met Sam op de slee. Sam heeft een legging aan met een joggingbroek en een skibroek en een shirt met lange mouwen, een trui, een fleecevest en een winterjas. Overdreven? Natuurlijk! Maar -10 is ook overdreven koud voor een ventje van bijna 4. En zolang hij het niet koud heeft is het natuurlijk een feest!
Tijn is lekker bij mij binnen. Hij trekt al mijn pasjes uit mijn tas en gaat af en toe op de slee zitten die nog binnen staat. Je herkent hem bijna niet meer. Hij loopt, rent zelfs en maakt heel veel geluid. Niet dat je er iets van verstaat, want alles klinkt als aahahaa of daaadaaa. Hoewel zijn NEE wel heel duidelijk is. Gelukkig begrijpen we hem wel allemaal. Hij blijft net zo lang schreeuwen en ook steeds harder zodat je toch blijft proberen uit te vinden wat hij wil, omdat je echt dol wordt van het geluid wat er uit dat kleine mondje komt.
Floortje leest! Nog niet heel snel en ook nog geen hoofdletters, maar iedere avond leest ze mij een stukje voor uit een paardenboekje. Ze schrijft ook briefjes en verhaaltjes zoals; niet storu en niet spieku..of...jij bent de liefstu mama fan de werult.
Je begrijpt uit mijn verhaal dat ik in een totaal andere fase zit dan jij, maar desalniettemin is het heerlijk om jouw avonturen te lezen. Geweldig om zo vrij te zijn als een vogeltje en dan overal heen te vliegen......en dan toch zonder postduif iedereen op de hoogte houden. Wat een wonderlijke (witte) wereld!

Liefs!!!! Mirjam

jos

Hoi Saar, ik kom eraan met SQ 323 ben er als alles goed gaat om 5.55 uur terminal 2 en reis om 6.45 door naar Jakarta. Tot zo dikke kussen.

Marry

Een hele fijne tijd en reis met z´n tweetjes!!Lieve groeten Marry

Oma Ellie

Heel veel liefs en dikke knuffel van mij !
Oma is reuze trots op je ! en vindt je een groot schrijfster !

Maria

Inmiddels ben je op Java, Indonesië en heb je Jos ook gevonden. Het is een onwerkelijk idee...zo zit hij naast me en nu is hij al weer bij jou en reizen jullie samen. Ik heb al begrepen uit de mail dat jij goed op Jos past....een geruststellend idee !
Ik vraag me af wat ik hier nog doe in Nederland. Nu de PVV een website heeft gemaakt waarop mensen mogen/kunnen klagen over oost- en zuideuropeanen (ik geloof dat het ook midden europeanen kunnen/mogen zijn) schaam ik me gewoon dat ik Nederlander ben. De Poolse ambassade is tot nog toe de enige die ik een tegengeluid heb horen maken. Het is echt afschuwelijk !!! Verder nieuws: De elfstedentocht "geet nie dorch". Het ijs is niet dik genoeg en zondag, zo is de voorspelling, gaat het weer dooien. Mijn plan is dus om zaterdag te gaan schaatsen...hoewel ik het wel berekoud vind. En voor alle lezers in Holland: voor zondag zoek ik nog een eetadres !

cees

Heel veel plezier zo samen, vader en dochter of wordt het dochter met vader op stap...
Een wakend oog is door Maria gevraagd....
Ik ga dit weekend in het noorden schaatsen met vriend Wybo en slapen bij zijn vriendin in Veendam, niet in één bed hoor...
Groetjes...

Ingrid

Hoi Sara en Jos,
Wat blijven we toch genieten van je mooie en indrukwekkende reisverhalen. Geniet van de tijd met je pa (en Jos, jij met Sara) en maak er een mooie tijd van, want de tijd gaat al veelste snel voorbij.
Lieve groetjes van ons zessen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!