sarafina.reismee.nl

Lopende satéstokjes in Singapore

Hallo Holland, hier Bandung!

Er is sinds mijn laatste blog alweer een heleboel gebeurd! Eigenlijk zit ik nu al 3 dagen met Jos in Indonesië en hebben we het immens vieze Jakarta, de theevelden en sawa's van Bogor en de Hollandse art-deco gebouwen in Bandung al gezien, maar aangezien ik nog geen blog heb geschreven over Singapore ga ik dat toch eerst doen:

Afgelopen zaterdag heb ik samen met twee meiden die ik in Melaka heb leren kennen de bus naar Singapore genomen: was wel lachen, want het was een "super VIP" dus we hadden gigantische stoelen (26 zitplaatsen) en toen de enige andere 3 passagiers halverwege uitstapten hadden we de hele bus voor ons zelf...PARTY! Mijn verwachting van Singapore was een hele schone stad met ontzettend veel regels en een zeer strenge handhaving daarvan... Dat was het ook, maar op een hele goede manier. Singapore is inderdaad ontzettend schoon (je hebt het gevoel dat je overal van de grond kunt eten), is hypermodern, heeft prachtige architectuur (een perfecte combi van oud & nieuw maar vooral: futuristische hoogbouw) en alles is erg goed geregeld... Verder is de stad eigenlijk een soort van pretpark. Daarentegen was het wel echt heel erg duur: dat was wel een domper voor een arme backpacker als ik. Het leuke is dat er wel alsnog meer dan genoeg leuke dingen te doen zijn hoor! Zo ben ik met een meisje uit Australië en een jongen uit Zweden waar ik deze dagen mee opgetrokken ben naar de 71ste verdieping van het Swiss hotel gegaan, met magnifiek uitzicht over de stad, hebben we de lasershow bij Marina Bay Sands hotel gezien, hebben we de openluchtvoorstellingen van "the theaters on the Bay" bijgewoond, een andere watershow gezien, ben ik na 6 uur naar het National Museum geweest en gewoon heel veel gezien door gewoon rond te lopen. Allemaal hartstikke gratis, dus dat was mooi meegenomen... Wat wel veel heeft gekost maar het hartstikke waard was, was het uitgaan bij 'Clarke Quay", wat we dan ook 2 avonden hebben gedaan.

Iets anders wat ook heel leuk was om mee te maken, was het Hindoe festival (ben de naam vergeten) dat Tracy en ik op dinsdag hebben meegemaakt in Little India, waar ons hostel ook zat. Het principe snapte ik niet helemaal, maar het kwam neer op straten vol met mensen in prachtige sari's en andere Indiase kledij en allemaal kleine processies met als hoogtepunt daarvan een aantal mannen die fungeerden als levende satéstokjes of speldenkussens of voodoopopjes of whatever. Hoe dan ook: ze waren vol gestoken met tientallen ijzeren pinnen die een soort stellage boven hun hoofd ondersteunden. Dat lijkt op zich al pijnlijk genoeg, maar dan dansten en draaiden ze vervolgens ook nog eens ontzettend wild rond op trommelmuziek. Geen zorgen, deze helden zijn in 'trans' en voelen dus geen pijn! Ik hoop het van harte voor ze! Voor wie dit niet gelooft: foto's volgen nog.

De volgende dag vroeg in de ochtend richting het vliegveld gegaan, bestemming: Indonesië! Het was natuurlijk geweldig om Jos weer te zien na 3 maanden, we zijn helemaal klaar om Java samen te gaan veroveren! Binnenkort volgt de volgende update, morgenochtend nemen we de trein naar Yogyakarta!!

Selamat tinggal!

Reacties

Reacties

Mirjam

Jaloers, jaloers........maar ik ga vanavond met Maria de sauna onveilig maken! Ook lekker warm......

Geniet met Jos! Heerlijk dat jullie samen zijn!!!

Maria

Ik kijk uit naar de foto's !!! Ben benieuwd of het beeld wat ik nu in mijn hoofd heb, overeen komt met de foto's.....ik voel het gewoon in mijn buik....wat gruwelijk die levende saté, gelukkig ben ik vegatariër. Ik bedacht dat ik zelf geen enkel beeld bij Singapore had en ik bedenk nu, door wat jij beschrijft, dat ik/wij dit de volgende keer ook als tussenstop wil/len, omdat het me wel de moeite waard lijkt....Jos, jij zou natuurlijk een aantal dagen kunnen blijven hangen in Singapore, maar dat doe je natuurlijk niet, want dan "ruik je de stal"en wil je weer snel bij het vrouwtje zijn !! Bovendien is dat weer iets om naar uit te zien .... Ik kan bijna niet wachten...als je terug bent gaan we meteen de volgende vakantie plannen...de voorpret is ook altijd heel leuk, dus ook al duurt het nog een jaar voordat we gaan.....ik heb nu al de kriebels.....wat doe ik hier toch ...? Ja, naar de sauna met Mirjam...ook leuk...heel leuk...maar je zal het met me eens zijn Mirjam, sauna is toch een slap aftreksel van hetgeen Azië te bieden heeft !! Wel fijn dat je mij/ons zo mee laat beleven Sarafina !!! Ik geniet van je verhalen !!!

Rozemarijn

Ooh wat leuk allemaal! Waar ben je allemaal uit gegaan op Clarke Quay? ben je nog naar die beachclubs aan sentosa beach geweest? xxxx

Katja

Geweldig sara om je belevenissen zo te lezen, ik ben visueel ingesteld, dus zie het helemaal voor me. ik ga nu Tjerna van de trein halen en verheug me op haar komst! als ik naar buiten kijk ligt er nog steeds een laag sneeuw en de temperatuur is nog onder 0. Prachtige plaatjes nog steeds...........! ik kijk weer uit naar de nieuwe verslagen zodat ik jou plaatjes weer in mij op kan nemen. Groet en Liefs voor jullie beiden Katja en familie

Ingepinge

Hai lieve Saar,

Weer even geleden maar mijn comp had Ster daar die van haar stuk was. Dus elke keer dat ik dacht even kijken was Ster erop bezig.... Zij heeft nu toetsweek en daarna uitrusten op de sneeuwberg.....

Hier een ware gekte gehad omtrent de Elfstedentocht, tocht der tochten, ja het neusje van Friesland......die uiteindelijk NIET door is gegaan omdat er geen 15 cm ijs lag die daarvoor nodig is! Elk uur, elk programma had het erover, hele forums, discussiepointes etc. was er! Nu elfbruggentochten, kilometertochten maar o zo mooi door de sneeuw en zonnetje. Gisteren mer Maria 15 kilometer geschaatst in t zonnetje, -10 gevoelstemperatuur kouder maar uit de wind en in t zonnetje zo lekker. Wij begonnen aan de andere kant van Kortenhoef door het kerkengat, over weilanden, door tuinen en over bruggetjes en over de weg met allerlei tapijten op de weg. Klunen, mannen op knieën (zonde voor de ijzers), en wij als oervrouwen door de weilanden, over de bruggen zonder beschermers maar zo stoer.......elkaar vast houdend, duwend en trekkend (zie het voor je), loopneus, zweet en warme chocomel uitpuffend in een stoeltje uitkijkend over de plassen. Zo prachtig..... Eenmaal aan de andere kant gekomen de tour die jij ook geschaatst hebt en wij hebben nog een stuk op het kanaal geschaatst waar de Hollandse muziek je tegemoet kwam...yes wij hebben het gehaald.
Vanmorgen hoorde ik op het journaal dat veel toeren niet meer geschaatst konden worden omdat er teveel schaatsers waren geweest in Friesland! Een ware gekte dus.

Ik heb ski's gehaald bij Maria want wij vertrekken vrijdag nadat Ster klaar is van haar scheikundetoets richting Kaprun................geen Mayerhoven alles vol, niet meer kunnen boeken! Wij hebben er zin in, Maria gaf ons nog een tip over de kleine skietjes en Ster heeft ze besteld in Baarn. Wij hopen dat ze op tijd zijn. Dus twee kamikazepiloten op de piste.................. Wij rijden door tot Munchen en de dag erna naar Kaprun.Die zaterdag is er een wedstrijd in Zell am See dus beginnen met een feestje.....
May net weer terug uit Losser (place to Be) alwaar zij drie weken stage heeft gelopen. Was weer zeer leerzaam en leuk, ook bij bevalling geweest.

Lieve Saar en ook Jos ga genieten, en kijk uit naar jullie avontuur, het is zo leuk om te lezen.
Dikke knuffel, Ingepinge

maria

Gister ben ik dus met Bart, zijn vrienden en vriendinnen naar Miss Saigon geweest. Het was/is GEWELDIG !!!!! Ik was weer helemaal terug in Zuid-Vietnam, Phnom Pehn en Bangkok. De vele Amerikanen met Vietnamese meisjes, waardoor Amerikaanse vrouwen zich in een tweede Vietnam-oorlog wanen, de helicopter in "Saigon" waarmee destijds halsoverkop de Amerikanen wegtrokken uit Ho Chi Minh City, Bangkok met zijn "sex-industrie", de "verloren" blikken in de ogen van veel zuid-Vietnamesen. Ik was er weer even terug en als jij weer thuis bent gaan wij er zeker ook nog eens naar toe !
Wij hadden kaartjes met grote korting van Valerie (haar broer speelde mee) en zaten op rij 7 !!! schitterende plekken. Een ieder die dit leest: Ga het zien ! Het is een "prachtig" realistisch verhaal, waarin relationele/ emotionele gevolgen van deze oorlog, die ook bij Sara en mij tot veel discussies heeft geleid, worden verbeeld. Voor mij was het toch ook weer een ander licht op "die vieze ouwe Amerikanen met hun veelal jonge meisjes in Azië". Het is en blijft een "vieze"oorlog met alleen maar verliezers.
Vandaag is de dooi ingetreden. Gister was ik ook blij dat ik heel thuisgekomen was, want er was ijzel voorspeld en onderweg begon het al een beetje te regenen/ijzelen? De A9 en A10 werden afgesloten en er waren meerdere ongelukken. Wees gerust, ik ben/was heeeeeel voorzichtig en als ik denk dat het niet (meer) kan ga ik echt de weg niet op of/en ga lopen.

Maria, namens oma Ellie

Aller, aller, aller liefs en knuffel van oma Ellie.Ze denkt veel aan jullie. Ze leest vol verbazing deze reisverslagen: "wat maakt ze toch een hoop mee". Met haarzelf gaat het nu eindelijk weer beter, de hoest is nog niet helemaal weg, maar het gaat de goede kant op.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!