sarafina.reismee.nl

Wie z'n gatje heeft verbrand, moet...?

Zo, daar ben ik weer, nu rechtstreeks vanaf het paradijs op aarde: de Gili's! De afgelopen dagen/weken, (wat zijn 't eigenlijk, de tijd vliegt hier veel te snel!) zijn echt geweldig leuk geweest! Na een dagje in Malang op Oost-Java, een mooie oud-koloniale stad waar we inderdaad heerlijke uitsmijters gegeten hebben bij Toko Oen, Cees, hebben we een tocht gemaakt naar het Bromo-Tengger-Semeru nationaal park. In het begin was het behoorlijk afzien, want we moesten om 1 UUR 'S NACHTS op, nadat we in de nachttrein ervoor ook al zo goed als niet hadden geslapen. Maar, er werd ons dan ook wel een prachtige zonsopgang beloofd! Dus na een geweldige en angstaanjagende jeeptocht dwars door de onweerswolken en rakelings langs ravijnen, een kop ongelofelijk sterke Java-koffie terwijl we onze ijskoude voeten probeerden te verwarmen aan een vuurtje en nadat ik toch maar een enorme maar heerlijk warme jas gehuurd had (ik had het zó koud!), staan we daar samen met een horde andere toeristen op dat uitzichtpunt. Zicht: 0.5 meter. Tja... Nou ja de beelden Googlen we wel! De rest van de dag was wel echt prachtig, de bevolking is uiteindelijk opgetrokken en we hebben een prachtige tocht door de 'Sea of Sands' gemaakt, de Bromo vulkaan beklommen (wauw!) en de Semeru vulkaan zijn aswolken uit zien spuwen. Zo ontzettend mooi landschap, het leek wel een Lord of the Rings set!

Daarna zijn we door gereisd naar het plaatsje Kalibaru, waar een Nederlands koppel bij hun villa in een prachtige vallei een guesthouse verhuurde. Wederom was de rit ernaartoe echt super mooi en de uitzichten vanuit de tuin net zo! Daar hebben we 2 dagen aan het zwembad gelegen voordat we doorreisden naar Bali. Jos is daar, aangezien we niet gewend zijn zo dicht bij de evenaar te zitten, super erg verbrand, hij was echt een rondwandelde kreeft, heeft daar dagen lang last van gehad en is nu onderhand zo aan het vervellen dat hij wel een slang lijkt. Na een behoorlijk avontuurlijke rit met de lokale bus 'BaliBaliBaliBaliiiii?' Ja, op naar Bali! Uiteindelijk na 4 uur bloedhitte, benen in de nek, bij elke eetkraam 15 min. stoppen zodat de 6 buschauffeurs zich vol konden proppen terwijl iedereen in de bus zat te koken en de straatmuzikanten, drankverkopers en welja, gewoon nog 10 extra passagiers en bagage erbij gepropt konden worden, eindelijk op de boot! Nog maar, eh... 8 uur tot Denpasar! Haha nou dat zagen mijn benen, ruggengraat en geduld niet zo zitten dus zijn we op de boot op een rechtstreekse bus naar Denpasar gestapt. En dat is zó raar hè, van bloedheet in de ene bus naar ijskoude pooltemperaturen in de volgende. Toen we net zaten, bezweet en met rode koppen grinnikten we nog om die jongen met die wollen muts voor ons, (die gekkeIndonesiërs)...toen werd de motor weer gestart en daarmee de airco en iets later zaten we allebei te bibberen onder 2 dekens. Hoe dan ook, we waren op tijd in Denpasar om van daaruit een Bemo (een piepklein busje) naar Ubud te nemen. Ubud was heel leuk, we zaten echt in een sprookjesachting hotel in Balinese stijl met uitzicht over de rijstvelden en hebben dan ook een mooie wandeling door de velden gemaakt. Ook waren er allerlei religieuze feesten en offer processies. Mooi om te zien. Ubud is heel artistiek en gezellig, echt weer eens een hele leuke backpackersplaats! Ben er dan ook een vriend van Pulau Langkawi tegengekomen en de dag erna op de boot twee meiden van Melaka, ook uit Maleisië.

Eergisteren zijn we naar Gili Trawangan gegaan. We hebben besloten eerst deze eilanden en misschien ook nog Lombok of Florés te doen en dan later naar Bali te gaan. Er is zijn nog zo veel plekken waar we nog naar toe willen en we hebben nog maar 2 weken! Hoe dan ook, de Gili's, 3 eilandjes voor de kust van Lombok zijn dus echt het paradijs op aarde. Alles wat in de reisbrochure staat: spierwitte stranden, palmen en azuurblauwe zee, echt piepkleine primitieve eilandjes. We zijn dan ook echt weer op de backpackersroute, want ben gisteren weer een jongen tegengekomen waar ik in Maleisië mee op trok. Hoe dan ook, wij slijten hier onze dagen door de hele dag te snorkelen: zo ontzettend mooi hier, de zichtbaarheid is ongelofelijk. Het koraal en de vissen die hier recht voor de deur zwemmen zijn zo fenomenaal! Serieus, ik geloof dat ik alle vissen die ik met alle duiken op Ko Tao gezien heb hier met een halfuur snorkelen al gespot had! Enough said, geloof ik hè? Ik wilde misschien nog gaan duiken hier maar dat bewaar ik dan voor het scheepswrak bij Tulamben op Bali, het is hier gewoon niet nodig!

Verder fietsen we elke dag rondjes om het eiland om naar de zonsondergang boven Bali in de verte te kijken, morgen ga ik Jos overhalen om samen surfles te nemen en zo meteen gaan we weer ergens lekker barbequen, maar nu liggen we nog op het strand (ik typ dit op de iPad) naar Lombok, waar het ontzettend regent, te staren. Maar bij ons niet hoor, hier verkleurt de lucht in zachtoranje in de ondergaande zon! Het is zo heerlijk hier... Zo, en als jullie met nu willen excuseren, ik moet hoognodig wat aftersun op mijn achterste gaan smeren want die is tijdens het snorkelen gigantisch verbrand en het zitten begint pijn te doen!

Wordt vervolgd!

Reacties

Reacties

Mirjam

Wat heerlijk dat jullie zo genieten op de Gili-eilanden. Wij vonden daar het snorkelen ook zo mooi, ik heb het nergens anders mooier gezien dan daar. De eilanden zelf zullen inmiddels wel veel voller zijn, maar dat brengt ook weer een stukje luxe met zich mee......
Wij hebben hier ook vakantie, jawel, een hele week om precies te zijn. Dus die moeten we even goed benutten. D.w.z. met Maria naar het zwembad (was heel leuk) naar de musical Klein Duimpje, naar Monkey Town, naar de dierentuin, naar het nieuwe scheepvaartmuseum....en Sam viert zaterdag dat hij 4 wordt!!! Feestje!!!!!! Drink maar met je billen bloot, melk uit een cocosnoot, je wordt vanzelf groot!!!!!
Ben benieuwd naar het vervolg......
Liefs

Maria

O, wat weer een fantastisch verhaal....te mooi om waar te zijn...om jaloers op te worden (ben ik dus ook) Wat zou ik nu graag even bij jullie zijn.....Wat is het leven zo heerlijk hé !!! Grappig is het om te lezen dat je nu dus ook de backpackers weer ontmoet die je eerder bent tegengekomen. Ik vroeg me eigenlijk af of het niet moeilijk voor je zou zijn als je over twee weken afscheid moet nemen van Jos, maar ik geloof dat ik het antwoord wel weet..... Bart en ik zouden het wel heel fijn vinden als jullie allebei weer terug zijn en wij jullie weer kunnen knuffelen. Als ik dit verslag lees dan kan ik me zo voorstellen dat Holland en alles en iedereen wat hier "leeft" heel ver weg is en dat jullie dat ook graag zo willen houden. Ja.....dat snap ik .....nou, geniet er maar met volle teugen van !!! Het is jullie gegund ! Niet alleen Bart en ik missen jullie; ik had net oma Ellie aan de telefoon en héél Eygelshoven heeft je gemist met de Carnaval, Jos !!! Volgend jaar dus maar de schade inhalen. Hele dikke knuffel en alle liefs !!!!!XXXXXXXXXX

dora

Hallo Saar ( en Jos)
Ik reis even met jullie mee! Geweldig ! Natuurlijk ook wel afzien soms....dat hoort erbij!
Dit weekend kom Maria bij mij...daar zie ik naar uit! Heerlijk! Ik zal ze lekker verwennen!
Dag lievers! Geniet ervan!
Doortje

Kim

Heeee Saar,
beetje late reactie op je post, maar wat een super verhaal weer zeg!! Ik google ook alle plaatsjes die je in je blog zet, dan heb ik er een wat beter beeld bij. Echt, als ik dat allemaal zie dan ben ik zo jaloers op je!! Wauw, geweldig gewoon wat je allemaal ziet.

Even een kleine update over mij;
ik heb deze week lekker vakantie, dus ik ga even voor school veel verslagen maken en hw maken. Verder ga ik 3 daagjes bij m'n vader op z'n werk klusjes doen en hoop ik nog met meiden wat af te spreken, maar moet even kijken of dat er van komt ;)
MIsschien kunnen we deze week wel even skypen??!! :D That would be fuuuuun!! :D

Haha, moest je trouwens nog aan onze interessante aarddrijkskunde lessen denken toen je bij de vulkanen was? Waren ze strato of ... :P

Groetjes aan Jos!!

Dikke knuffel, Kim

sterre, kamikazepiloot

Hee Lieve Saar!!!

Wat is het leuk om je verhalen te lezen!
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad, super geskied!
Ja en pas maar op want ik heb nu ook kleine skietjes en ski bijna esmay eruit! Er waren hier ook weer van die gave ijsbars net zoals op de ahornbahn!? Het gebied had ook heel veel leuke jumps en paadjes maar het haalt het natuurlijk niet met mayrnhofen!

Heeeele dikke kus en veel succes met je verbrande billen

Gonda

Hi Jos en Saar,

Dit is volgens mij de eerste keer dat ik reageer, maar heb zeker wel meer over jullie avonturen gelezen. Wat geweldig allemaal! En ook zo herkenbaar (Bromo, busreizen, Ubud). Krijg heeeel veel zin om weer terug te gaan, en dan ook Gili aan te doen want daar zijn wij nog niet geweest. Snorkelen klinkt echt goed! Mijn eerste duik was bij Tulamben, vond het toen erg indrukwekkend, dit kwam wel door het wrak, veel koraal of vissen waren er toen niet.

Geniet er nog lekker van daar en verbrand niet te veel!

Dikke knuffel uit Amsterdam

PS: ik heb tijdens de carnaval heel vaak moeten uitleggen waarom jij er niet was, dus volgend jaar ben je er wel weer bij!

Marry

Wat een prachtige reis maken jullie! En nu nog even genieten samen! Wij zijn benieuwd hoe Jos naar Nederland komt als kreeft of slang of als....zullen we je nog wel herkennen? Voor Jos een goede vlucht en alvast welkom in Laren! Saar voor jou nog heerlijk genieten en nog een mooie reis verder!Tot later lieve groeten Marry

T.Lies

Wauw, wauw.De laatste dag....dagen...dat wordt weer afscheid nemen, Ja, Jos het zit er bijna op en ja Sara voor jou nog even genieten op de eilanden.De verhalen zijn schitterend . Wat zul je hier nog lang van nagenieten. Jos, Nederland ontwaakt na de winterkou, af en toe voel je het voorjaar. Kom dus langaaam weer in een andere cultuur terug, misschien wel goed voor je huidje. Sara ga er nog even voor. Straks is het weer werken, werken en nog eens werken geblazen. Voor nu heel veel lieve groetjes van ons allemaal en tot horens,
T. Liesxx

jossie, weer alleen.. en op weg naar huis!

Ja lieve Saar, het zit er weer op, nu ik dit schrijf zit jij nog in het vliegtuig naar Bangkok weer andere avonturen tegemoet. Wat heb ik genoten met en van jou. De hoogte punten zijn niet op 10 vingers te noemen zo veel, de diepte punten nog niet eens op 1 vinger. Ja afscheid nemen blijf ik moeilijk vinden en ook weer even alleen mijn weg te vinden zonder ervaren reisleider. Ben naruurlijk ook blij om weer naar huis te gaan, naar Maria en Bart. Woorden schieten nu te kort ik hou van je en geef een mooi vervolg aan je reis. Ik weet dat je dit zult doen, veel kussen van jou Jossie...!

Jos

De dunkin donuts op Singapore airport waren voortreffelijk, hi hi...!

Sara

1. Hahahaha nou die Dunkin' Donuts op Suvarnabuhmi airport anders ook!!! *bij de skytrain terminal*

2. Lieve Jossie, vond het ook hartstikke leuk met jou!!! Het was echt een fantastische maand, wat ontzettend gaaf om dit toch nog samen met m'n peer op z'n oude dag te kunnen doen! Ik zou zeggen...the States next!?!? Hahaha nee hoor ga dat maar lekker met Maria doen!

Hou ook van jou, goede reis terug en tot snel alweer! Kussen Saar

dora

Wat maken jullie met elkaar veel mee!!!!
Jos fijne thuiskomst...en Saar nog `n fijne resterende tijd!!!
Dora

Mirjam

Ik blijf het zo bijzonder vinden dat jij een stuk van je reis met Jos en Maria hebt kunnen delen! En dat wij hier ook weer een stuk in mogen delen door jouw verhalen. Nu nog een stukje alleen verder, maar ook daar zul je weer van genieten. En dan maar een iets minder lekkere burger, de sate is vast ook lekker! Tot je volgende verhaal!

Liefs Mirjam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!