sarafina.reismee.nl

Bali Blues

Hi daar!

Er is weer ontzettend veel gebeurd in de tijd dat ik weg was. Het belangrijkste: Jos is gisteren alweer naar huis gegaan! Wat kan een maand toch snel voorbijvliegen... Nou Jossie, nogmaals: het was echt ontzettend leuk, het is echt onvergetelijk geweest!

Sinds mijn laatste blog op de Gili's zijn we terug gegaan naar Bali, waar mijn oorspronkelijk plan was bij het scheepswrak bij Tulamben aan de oost-kust te gaan duiken, maar: helaas zijn we plotseling allebei strontverkouden geworden.... Dat duiken ging dus mooi niet door! 'Noodgedwongen' een dagje heerlijk aan het zwembad gelegen en over het vulkanische strand gelopen en de dag erna een prachtige tocht gedaan naar de Batur vulkaan en het Balinese platteland. Mount Baturvheeft een enorm kratermeer, waar we ook in zijn gegaan, echt heel imposant om te zien. De vulkaan is best actief (inclusief rookpluimen) en waren veel door pyroclastisch gesteente verzwolgen huizen te zien. Daarna, na nog een 2 dagen Ubud waar we in een heel erg leuke home-stay sliepen, zijn we door gegaan naar Nusa Lembongan: een eiland voor de zuidkust. De boottripjes ernaartoe waren behoorlijk spectaculair... en wij zaten natuurlijk in de voorkant van de boot, die het ergste klotste (eh, stuiterde beter gezegd, ik denk dat we af en toe wel een meter boven het water uitvlogen), maar wat wel geweldig was omdat het zo veel op een achtbaan leek.

Na nog een paar dagen chillen in Kuta en nog 2 dagen chillen op het prachtige strand Balangan (waar het, mede door het weer, meer op Normandië in Frankrijk dan Bali leek), was het helaas alweer tijd voor ons om afscheid te nemen! Gisteren nog een laatste, veel te dure hamburger gegeten in het Hard Rock Café. Hilarisch genoeg liep Jos rood aan toen ie de rekening zag, om vervolgens woedend diezelfde bon door de knalpijp van de hardrockauto te duwen terwijl de beveiliging verbijsterd stond toe te kijken... Wat ben je toch een held Jos! :p Maar geef toe: 1. ik had je gewaarschuwd, en 2. het was wel een heerlijke hamburger...!?! Je bent in ieder geval wel een echte budgettoerist geworden...

Hoe dan ook, een laatste dikke knuffel aan Jos en een laatste, werkelijk prachtige laatste blik over Bali zelf (we circkelden nog net geen rondje om de machtige Mount Agung heen) werd ik alweer naar Bangkok gevlogen, waar ik nu dan ook ben. Vanavond vertrek ik per nachttrein naar de Noordoost-Thaise stad Nong Khai, waar ik nog nooit van gehoord had (en dat zegt wat als je al 4 maanden door ZO Azië reist) maar een ontzettend leuke stad schijnt te zijn: de laatste stop voor Vientiane, Laos!!

Au revoir!

Reacties

Reacties

jos de backpacker,...hi hi!

Hoi Saar,
Ben net uit mijn bed en weer aan het wenen hier. Heel leuk was mijn weerzien met Maria en Bart. En jonge wat is het hier stil je hoort gewoon een merel fluiten. Verder ook geen he boss where i go meer, geen taxi boss en cheap boss. Hier ben ik gewoon weer Jos zonder boss!!!
Als ik dit verslag lees krijg ik zo weer zin, maar ja mijn centen zijn op, te duur gegeten op het laatst. Op het verhaal hoef ik niet zo te reageren want ben er zelf bijgeweest en zal het nooit vergeten. Ben wel weer benieuwd naar de nieuwe verhalen en zie de treinreis weer voor me. Blijf ons verblijden met je verhalen nu weer noord Thailand en naar ik aanneem Laos. Ik zag dat je mogelijk ook via de Mekong naar Thailand kunt varen. Nou beleef ze, hoe je goed en schrijf weer verhalen, dikke kussen Jos

jos de backpacker,...hi hi!

Hoi Saar,
Ben net uit mijn bed en weer aan het wennen hier. Heel leuk was mijn weerzien met Maria en Bart. En jonge wat is het hier stil je hoort gewoon een merel fluiten. Verder ook geen he boss where i go meer, geen taxi boss en cheap boss. Hier ben ik gewoon weer Jos zonder boss!!!
Als ik dit verslag lees krijg ik zo weer zin, maar ja mijn centen zijn op, te duur gegeten op het laatst. Op het verhaal hoef ik niet zo te reageren want ben er zelf bijgeweest en zal het nooit vergeten. Ben wel weer benieuwd naar de nieuwe verhalen en zie de treinreis weer voor me. Blijf ons verblijden met je verhalen nu weer noord Thailand en naar ik aanneem Laos. Ik zag dat je mogelijk ook via de Mekong naar Thailand kunt varen. Nou beleef ze, hoe je goed en schrijf weer verhalen, dikke kussen Jos

maria

Ja, de Big Boss is weer thuis !!!! en wat heeft hij veel te verhalen. Waar Jos het meest enthousiast over is, is het reizen met jou...hoe ontzettend leuk dit is geweest en de prachtige natuur !!de natuur kan wedijveren met zijn geliefde Amerika ....dat wil wel wat zeggen. En dan ook het snorkelen ..... als ik de de enthousiaste verhalen hoor van Jos en lees van jou, dan zou ik er ook zo graag weer naar toe gaan..!!!! Indonesië ben ik nog nooit !!! geweest ...en in Laos ook niet...zou ik ook nog graag naar toegaan. Nu we vanmiddag even geskyped hebben, (de verbinding was slecht) meen ik wel uit jouw woorden op te maken dat het heerlijk is om terug te zijn bij de vriendelijke Thaise bevolking (klopt dat?) en de meer relaxte sfeer in Thailand. Ben benieuwd naar je ervaringen w.b. Laos. Ben blij dat je weer helemaal in de "mood" van het reizen bent gekomen nadat Jos was vertrokken. Nog een paar fantastische weken te gaan !!! en dan weer fijn naar huis !!!

cees

Hoi Saar, nou we hebben gister die glunderende Jos gezien en zijn verhalen gehoord...geweldig.
Een mooie verspreking/"vertyping" in zijn eerste reactie naar jou...zijn tranen had hij inmiddels gedroogd...hij zag ons ( Dora en haar vader ) zeker aankomen...
Die reis heeft hem goed gedaan, heerlijk bruin gebrand en een reislustige twinkeling in zijn ogen....
Je hebt ondertussen alweer een aardige trip ondernomen voor de grote finale begrijp ik....
Liefs voor onderweg.....Cees

katja

He saar
Terwijl de lente hier vandaag begonnen is, iedereen is buiten.... in de tuin, op de fiets, op een terras in nog iets te dikke jassen, denk ik nog even terug aan twee dagen geleden bij Jos en Ria op de koffie. (het zwemmen, op mijn verzoek, maar even tot volgende week uit gesteld.). Ik waande me even op reis, zonder foto's zag ik weer mooie plaatjes voorbijtrekken door de enthousiaste verhalen van Jos. 1 ding is zeker het was een reis om je leven lang niet te vergeten!!
Je hebt laos nog voor je liggen, het lijkt me een prachtig land. Ik kijk uit naar de verhalen.
Mijn verhalen spelen zich op dit moment af in de galazaak waar Tjerna een gala outfit heeft gekocht,
Je snapt het al...................! Daarnaast hebben we 10 giegelende tieners (ook een leuke titel) voor Ilse in huis gehad voor een feestje.......! (heb intussen ook dvd's uit jou collectie geleend) en 12 zwetende pubers voor Youri "s feest!Je kunt zeggen dat er veel te feesten was de afgelopen tijd!
nou saar geniet nog even van deze mooie trip.... liefs katja en de rest.

Dora...een van sara`s fans!

Meid meid meid meid!!!
geweldig...er komt maar geen eind aan...maar nu toch wel...geniet er nog maar even van. Het was heerlijk om live de verhalen van Jos te horen!
Dora

Jos

Nieuwe foto...?

dora

ja ik wil ook nieuwe foto`s zien! Kan dat op verzoek?
Dora

maria

Omdat ik je vanmiddag heb gesproken via skype, weet ik dat je het weer enorm naar je zin hebt en dat onze volgende (of anders die erna) reis naar Laos zal zijn. Je plan voor de komende weken (anderen moeten nog maar even op je verslag wachten) maakt dat ik er weer heel graag bij zou willen zijn. Ik ben ontzettend trots op je Saar !!! Nog heel veel mooie, leuke en leerzame ervaringen in de laatste twee weken !

Ingrid

Hoi Sara, het schiet voor jou (jammergenoeg?) al op naar de terugreis. Maar wat heb je een mooie tijd gehad. Wat hebben wij genoten van al je reisverslagen en ook van de reacties op je verhalen. Vaak genoeg klikte we ff op je site om de reacties te lezen en je zo te volgen in je prachtig avontuur. Geniet er nog maar lekker van!
Lieve groetjes van ons 5en uit HHW en 1 uit A'dam (Naomi woont sinds 5wk op kamers)

Bart

Hey Sara,

Je mag nu toch wel weer eens terug naar de lage landen komen! Ik begin je (nu wel erg) te missen en als je terug bent heb ik besloten uitgebreid voor je te gaan koken (ook al wil je dan waarschijnlijk een boterham met oude kaas) en dan gaan we ook gebruikmaken van die bioscoopdate (die ik nog van je tegoed heb) voor de hungergames! :D Ik zie je snel weer!

Liefs,
Je broer

p.s.

dora

je zal maar zo`n broer hebben!!! GOUDWAARD!!

maria

Ik heb net, op aanraden van jou, deel 1 van de Hongerspelen uit...het was schitterend !!!! een aanrader voor iedereen die het nog niet gelezen heeft !!! Deel 2 vanmiddag gereserveerd bij de bib.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!